borderblogg

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lena Martens - 31 oktober 2010 17:13

Torsdag, lördag , söndag...tre intensiva vallträningsdagar, i torsdags var vi ju iväg ett gäng till Skövde, lörd-sönd här, sammanlagt har Tonedo's hundar från NIO olika kullar tränat!!! Härligt "folket". Här lite kort från torsdag och lördag, foto:ML

 

    

 

lille "krigaren"

 

  

syss Vinn

 

  

 

Wix

 

  

Tyra

 

  

 

Emmie

 

  

Allie

  

Disco

  

Lotta o Maudis på turne'

______________________

    

Gliss o Nancy

    

Vinn o Bengan

      

Grappo med matte Eva och jag

  

Zelma

 

Tyvärr så blev det inte kort på alla, men Tack till er alla för en givande helg!!!!

 

 

Av Lena Martens - 28 oktober 2010 20:57

Jag har trott det är helg hela dan......kanske beror på att vi varit iväg till Karl Erik o Ulla Tibblin och tränat vallning. Nyttigt och roligt att träffas och träna på andra djur, tack snälla för en trevlig dag!

Det var jag, Lotta, Maudis, Bengan och ML, och vad gör det att eftermiddan bjöd på riklig nederbörd    vi hundfolk märker det inte ens. På hemvägen stannade vi i Karlsborg och käkade lite, hopplöst att köra i mörker och regn, jag blir totalt blind tycker jag. Mina två små myror fick vara på kollo hos IngMarie och Janne...tack snälla. Här kommer lite kort på Taxligan från IngMarie

 

          

 

  

här en flygande mara....näe..lille fine Deus

 

imorgon är det fredag och då kommer Nancy och Tompa och ansluter till Tonedo'sfamiljen...:)

Av Lena Martens - 26 oktober 2010 19:52

Dagarna försvinner snabbt och jag minns knappast vad som hände den eller den dagen, är väl det goda minnet som gör sig påminnt. Blir lite lätt skärrad ibland när jag upptäcker hur glömsk och virrig jag är...för det mesta märker jag det väl inte alls   . men min "kleptomani" har tillfälligt återkommit med att jag flera gånger snott andras varuvagnar i affären...pinsamt är bara förnamnet. Betalar trots allt mina varor , men lämnar kvar dem och får hämta dom nästa dag...ibland finns de inte kvar, det finns ju en del oärliga individer    

I lördags hade jag helt plötsligt glömt koden till mitt Atg konto, har haft det över ett år, och helt plötsligt så gjorde jag fel tre gånger!!!! Fick nytt lösenord på posten i dag   .

I morgon kommer bästisarna ML o Bengan på besök, o så härligt, flera dagar och på torsdag dra vi iväg ett gäng till Västergötland för att valla.    Ska bli riktigt riktigt kul, hoppas nu att vädergudarna är på vår sida. På fredag dyker flera goingar upp, nämligen Nancy O Tompa, härligt med vänner   .

En annan riktigt god vän har bytt mina däck i dag, thanks.

Och i dag var vännen Lotta här och vi tränade vallning i det fina vädret, småmyrorna lekte i valpgården under tiden, och helt plötsligt så tittade goa Annica förbi en snabbis, och även Linda o Patrik stannade till och berättade om lite trevliga nyheter som hänt och skall hända på VBK, det rör på sig kan man säga. I går var min yngste grabb Fredde och jag ute och for lite, till Lkpg och Skänninge, var inne på Scan o hämtade lite lammkött bla.

Tänk att ens "ovänner" bryr sig att hålla koll på vad man gör genom att läsa ens blogg? varför det tro?

 Ha en bra vecka! 

Av Lena Martens - 22 oktober 2010 17:59

Så här såg det ut i Motala....

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

det här gänget blev GALNA av glädje   

  

    

 

        

 

och "myrorna" fick fnatt   

            

ibland går det åt h....e   

  

men kul hade de....

nu skall här fixas mat till de fyrfota vännerna och sen blir det taccos, ha en fin fredagkväll.

Av Lena Martens - 21 oktober 2010 21:27

En kall morgon men den utlovade snön har lyst med sin frånvaro, och det är man ju glad för. Det vackra vädret inbjöd till fotografering. Den lille "Caruso" är även en liten fotbollslirare.....

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

och väldigt i sitt esse när ulltussarna ska få mat....

  

 

Blev lite kort på "myrorna" också

 

  

 

mamma Caisa leker gärna med lille sonen

 

på em fick vi kärt besök av Lotta med sina tre tjejer...och det var ju toppen för Amadeus att få busa med söta syrran Angeliq (Lycka),

var tvungen att fota gullen

Lycka

  

 

Deus

  

 

 

Sedan blev det vallträning, här fina lilla Zelma

 

  

 

  

 

  

 

Och så duktiga "gamla" Tyra

 

  

 

  

 

Vallobjekten

  

 

Tack Lotta för en trevlig em.

 

Fortfarande dröjer sig lite fägring kvar.....

  

 

  

 

i morgon är det fredag och ännu en helg nalkas, himmel vad fort en vecka går, trevlig helg alla vänner och bloggläsare!

 

Av Lena Martens - 20 oktober 2010 19:20

Fy tusan va han är rolig min "lillhund", inte nog med att han är klok som en uggla, älskar att jobba...han kan sjunga också    jag brukar sjunga och skråla med min gamla rökar röst   när jag kör bil, och idag höll jag på att skratta mig i diket   . Kommer ju inte ihåg vad jag sjöng men helt plötsligt så började den lille krigaren att stämma in i sången   och ju högre och falskare jag sjöng ju intensivare blev han, hade velat ha det inspelat   .

 

Han fortsätter att imponera på mig den lille killen, idag la jag ett spår i fårhagen, brukar göra det till min älskade Macke, trodde väl att det kanske var lite vågat eftersom han är väldigt intresserad av ulltussarna, idag blev det kort liggtid och det blåste ganska bra, en godisburk och en skogspinne placerades ut och så boll o godis som slut, han gick så fint, en gång stannade han till och kollade på den nyfikna fårflocken som vi passerade på behörigt avstånd, markerade alla grejor och skötte sig som en riktig karl   . Gjorde ett par uppletande skick oxå, bara helt rakt, ett föremål i taget så klart, dutti lillhund.

Macke gick som en dammsugare och höll på att dra mina armar ur led   , upplet för hans del blev det oxå.

Vallade dubbelt med Katti o Allie, idag visste inte damerna vem som hette vad utan de hade samma namn rakt igenom   , sedan blev det var sitt pass för Iss och Jim, Iss gick kalas, Jim skall få flytta in i 25an med lina, och förhoppningsvis lära sig vad sakta betyder   och även lära sig visselsignaler hoppas jag.

Tog sedan den gamla Jazz och taxarna på en runda, la ut ett uppletande åt en lycklig Jazze som fick sällskap av två jagande "myror", jättebra då fick dom gratis motion. Inte många timmar som jag är hemma om man bortser från natten då, nu har vi ätit, och jag har tagit en sväng med snabeldraken oxå hade tänkt göra det på fm men då var det Vadstena och far som gällde, bibblan för att lämna och låna nya böcker lite småsaker att handla, Fredde (min yngste grabb) kom dit så vi fikade innan jag åkte. Nu är jag banne mig trött!!!!

Ha de'

Av Lena Martens - 17 oktober 2010 21:45

SUPERNÖJD med dagen som resulterade i två stycken GK Vallhundar. Tunarp, Sandhem var vi på Vallhundsprov i dag, 28startande ekipage, fina förhållanden, bra får bra utställning och fint höstväder. Min lilla "Trisslott" skötte sig som jag hade förväntat mig, lydig och fin som vanligt (Tonedo's Come By Wilda heter hon) två år gammal

 

  

fiiin

 

och så var det då lille Jim, visste att vad som helst kunde hända...och en del hände   men jag lyckades köra honom runt banan till ett godkänt resultat, och ganska bra poäng och bedömning fick han den lille hetläggen, en härlig hund som med tiden säkert kommer att bli riktigt bra, skall börja lägga visslor på honom nu, har faktiskt bara haft honom i sex månader och vilka framsteg han gjort!!!!!! (CMMs Gul heter han i stamtavlan...Gul vilket j...a namn)

 

  

fiiiningen

 

____________________________________

GRATTIS till Maud med Wix uppfl till Lkl spår

och Maggan med Bonnie uppfl till Lkl sök

 

  

Av Lena Martens - 14 oktober 2010 23:06

Fantastiska höstdagar har det varit denna vecka med något undantag, höstfärgerna är underbara och luften är hög, tyvärr har jag haft en helsickes huvudvärk flera dagar nu och det förstör ju mycket. Har tränat varje dag, vallning, spår och uppletande varvat med sköna promenader. På söndag skall jag starta Iss och Jim på Vallhundsprov, och hoppas det ska gå bra, vet aldrig, Iss skulle jag bli förvånad om hon misslyckas, Jim därimot behöver kanske komma ut lite mer, han har en viss tendens att stressa upp sig när han ser andra valla, men det blir bättre och bättre och han går för det mesta riktigt fint. "Lillis" spårar som en gud...lovar gott inför framtiden, och Macke sköter sig oxå både i spåret och uppletandet trots att han är het som en kamin   

I morgon skall hö hämtas, Jocke har fixat med transport och Henrik (mitt barnbarn) har lovat hjälpa till, tungt är det ju för en "halvinvalid"   

Lördag blir det Mino Manitos cup i år igen, "fäfrar" för hela slanten   brukar vara trevligt.

Ingen risk att dagarna blir långa precis.

Nu äntligen börjar FTPn att funka, så ny Indexsida och lite bilder i valpgalleriet har det blivit....skicka kort!!!!!!

 

  

Trandans i skyn....

 

  

lille krigarn...när man varit dutti får man sin boll

 

  

söta Caisa har väl koll på nåt "matnyttigt"

 

  

soldyrkare...

 

  

lille Deus....

 

  

 

in i skuggan....

 

Trevlig helg!

Presentation


Välkommen till vår Lya

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards